10
dec
0 Geen reacties
Administratie verspilt

Vanwege kalkaanslag had mijn thermostaatkraan kuren. Om kosten te besparen ging ik even internet op om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dat zelf kon oplossen.

 

Al snel had ik een beeld van wat het zou zijn en hoe ik het moest oplossen. Gewoon een klepje van de thermostaatkraan klikken, openschroeven, de temperatuurregelaar er uit halen en reinigen. Dat viel tegen. Het lukte mij niet. Dat klepje heb ik nooit los gekregen.

 

Nader onderzoek leerde mij dat het uitbesteden van deze klus duurder zo zijn als het vervangen van de thermostaatkraan door een eenvoudigere versie. Lees goedkoper. Bovendien was succes niet gegarandeerd. En mijn thermostaatkraan was ook de jongste niet meer.

 

Ik dacht ik rij wel even naar de bouwmarkt. Ik kocht een nieuwe thermostaatkraan, wat randartikelen en ging terug naar huis. Enthousiast begon ik aan de klus. Even de watertoevoer stoppen, de oude thermostaatkraan losmaken en de nieuwe erop. Klaar.

 

De watertoevoer weer geopend en trots ging ik de trap op om het resultaat te bewonderen. Oeps, er lekt water uit. Snel nog een beetje bijstellen. Nogmaals eraf gehaald en erop gezet. Nog steeds lekte er water uit. Wat nu?

 

Met gekrenkte trots toch maar de loodgieter gebeld. Gelukkig kon en wilde hij wel direct langskomen. Binnen een mum van tijd had hij de thermostaatkraan vervangen.

 

Als ik nou meteen de expert ingeschakeld had dan had ik:

  • Veel tijd en frustratie bespaard;
  • Eerder het comfort gehad (proces duurde wel een paar dagen);
  • Net zoveel kosten gemaakt;
  • Potentiële schade voorkomen (lekkage in metalstudwand).

Als bonus kreeg ik nog tal van tips over onderhoud en de badkamerrenovatie welke hard nodig is (acquisitie wordt niet op prijs gesteld).

 

Enigszins herkenbaar dit bovenstaande? Op het gebied van administratie bijvoorbeeld? Laat eens een expert kijken naar jouw doe-het-zelf intenties en resultaten.

 

 

 

 

Comments are closed.